top of page
KONA_GBX_Getrag_265-6_3.jpg

ONDERHOUD & REVISIE.

Om optimaal te genieten van uw oldtimer is gedegen onderhoud van belang. U rijdt mogelijk weinig kilometers, echter wilt u de keren dat u rijdt zorgeloos genieten en niet op een mooie zomerse dag langs de kant komen te staan. Zo hebben klassieke auto's ook te maken met 'klassieke' onderhoudsintervallen. Het is aanbevolen om jaarlijks een beurt uit te voeren en zodoende de algehele staat van uw oldtimer te beoordelen. Indien uw voertuig nog APK plichtig is verzorgen we dit uiteraard ook voor u.

Het echte specialisme van ons bedrijf zit in de revisie van originele BMW onderdelen. Zo reviseren wij motoren, versnellingsbakken, dynamo's, startmotoren en airco compressoren allemaal in huis. Door deze discipline volledig in huis te houden hebben we meer grip op de kwaliteit en het afwerkingsniveau.

 
Motoren revisie
Het reviseren en tunen van motoren is een discipline waar we zeer bedreven in zijn. Zo hebben we de afgelopen jaren velen BMW motoren gebouwd, maar ook andere Amerikaanse of Engelse merken komen geregeld bij ons binnen voor revisie. Ons oog voor detail en afwerkingsniveau zorgt ervoor dat uw motor na afloop werkelijk ongeëvenaard zal lopen, en een uitstraling heeft alsof deze zojuist de fabriek heeft verlaten.

Zo hebben wij veel ervaring met BMW M10
(M10B18, M10B20), BMW M20 (M20B23, M20B25), BMW M30 (M30B30, M30B32, M30B35), BMW M90, BMW M88-3 motoren. 
BMW M10, BMW M20, BMW M30, M20B25, M30B35, M10B20
Versnellingsbak revisie
Wij specialiseren ons in de revisie van Getrag & ZF versnellingsbakken zoals gebruikt door BMW in de jaren '70/'80/'90. Hierdoor hebben wij veel ervaring opgedaan en hebben wij standaard meerdere sets onderdelen voorradig om te zorgen voor een snelle en efficiënte afhandeling. 

Standaard reviseren wij de volgende modellen: Getrag 230, Getrag 242, Getrag 245, Getrag 265/5, Getrag 265/6, ZF-S5-16.

      Getrag 265/5 'dogleg' versnellingsbakken reviseren wij tegen een vast tarief van €1850,- 
(excl.21%BTW)


      Getrag 265/6 versnellingsbakken reviseren wij tegen een vast tarief van €1975,- (excl.21%BTW)

€1850,-

(excl.BTW)

Getrag 265/5, Getrag 265-5, Getrag 265/6, Getrag 265-6, Getrag dogleg, Getrag rebuild
Stuurhuis - ZF E30 M3
De BMW E30 M3 staat bekend om zijn directe stuurgedrag. De ingenieurs van BMW M GmbH behaalden deze onberispelijke rijeigenschappen door het verbreden van de spoorbreedte, aanpassingen van het onderstel en het aanpassen van het directe ZF stuurhuis.

Heeft uw E30 M3 last van speling in het stuur? stuurt uw voertuig niet meer direct? of mogelijk heeft u lekkage aan het systeem? Wij zijn gespecialiseerd in de revisie van het originele ZF stuurhuis 7832 955 133 / BMW 32 13 2225556. Dit stuurhuis is nieuw niet meer leverbaar en is tevens erg schaars. U kunt uw originele stuurhuis bij ons laten reviseren en wij zorgen dat u hem (getest) in nieuwstaat retour ontvangt. Montage is uiteraard ook mogelijk
(niet inbegrepen in de prijs).

Verder reviseren wij ook alle andere BMW stuurhuizen en stuurpompen.
Stuur gerust een email voor meer informatie.

€ 795,-

(excl.BTW)

E30 M3 ZF stuurhuis, E30 M3 ZF steeringrack, E30 M3 ZF rebuild, ZF 7832 955 133, BMW 32 13 2225556
Airconditioning compressor
Bijna alle BMW's van eind jaren '70 en in de '80-er jaren werden uitgerust met een airconditioning compressor van het type Bosch/Behr 'wingcell'. Deze vind je terug op modellen zoals E24 / E28 / E30 / E34 en nog vele anderen. De op dat moment geldende standaard van R12 koudemiddel is in de huidige tijd omwille van milieu eisen niet meer toegestaan. De nieuwe standaard werd R134a. 

Heeft uw BMW airconditioning het begeven? maakt de pomp een schreeuwend geluid, vertoond deze lekkage of u wilt ombouwen naar R134a? Dan bent u bij ons aan het goede adres. Wij staan bekend om de reeds vele gerestaureerde AC pompen tot absolute nieuwstaat.

De volgende typen worden onderscheiden:

€ 595,-

(excl.BTW)

Bij revisie van uw airco pomp demonteren wij het geheel, stellen diagnose, vervangen interne lagers, vervangen de rubber seals voor R134a bestendige variant (welke tevens nog met R12 werkzaam is), glasparel stralen alle metalen, ultrasoon reinigen alle onderdelen, galvaniseren de metalen, testen de elektromagnetische koppeling, en na montage zorgen we voor een replica sticker als exacte kopie van het origineel, inclusief correctie van het koudemiddel (gewoon omdat wij van details houden).
KCC_Bosch-Behr_AC-rebuild.png
bottom of page